De afgelopen weken heb ik als SB Talent trainee bij Fortress Social Branding een Facebook en Twitter advies geschreven voor Nobilia in Utrecht. Dit heeft mij de mogelijkheid gegeven om de kennis die ik tot nu toe opgedaan heb om te zetten naar de praktijk. Het leuke hieraan vind ik dat je werkt aan een oplossing. De winkelier heeft een probleem en een doelstelling en ik lever een oplossing aan in de vorm van dit advies.

Bij het kennismakingsgesprek met Nobilia heb ik met de eigenaar besproken wat hij wil bereiken via het gebruik van Facebook en Twitter. Bij het opstellen van het advies heb ik dit als uitgangspunt genomen en heb ik een overzicht gegeven van de mogelijkheden waarmee deze doelstellingen behaald kunnen worden. Vorige week woensdag heb ik mijn advies aan de klant gepresenteerd. Het leukste hieraan vind ik dat de klant erg tevreden was met het resultaat en het voelt goed om waardering te krijgen voor mijn werk.

Naast het opstellen van het advies leer ik bij Fortress nog steeds elke dag nieuwe dingen. Zo heb ik meegedaan aan een cursus Photoshop. Dit kwam erg goed van pas bij het maken van voorbeelden bij mijn advies voor Nobilia. Daarnaast ben ik de afgelopen weken mee geweest naar meerdere klanten om te zien hoe zij social media inzetten en om te brainstormen over nieuwe mogelijkheden. Het was erg leuk om te zien hoe verschillende bedrijven tegen het gebruik van social media aan kijken en hoe nieuwe ideeën ontstaan.

De komende tijd werk ik mee aan meerdere projecten, zo help ik mee met het bedenken van nieuwe visuals en werk ik aan een social media strategie voor een klant van Fortress. De afwisseling van het werken aan meerdere projecten zorgt constant voor nieuwe ervaringen en ik kijk dan ook erg uit naar wat de komende weken gaan brengen!

Istvan Schiering.